טבעות אירוסין ותכשיטים שאהבתי באתר אלכסיס יהלומים
התקשרו 055-5693925
אלכסיס יהלומים חנות תכשיטים מעוצבים בוואצאפ
קטלוג טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

מידע מקצועי

כיצד נדע להעריך את ערכו של יהלום בטבעת?

כיצד נדע להעריך את ערכו של יהלום בטבעת?

רוכשים טבעת יהלום ורוצים לדעת איך להעריך את השווי הכספי של היהלום? בעמוד שלפניכם תקבלו מידע כללי וחשוב על האופן בו מומלץ לבדוק את איכות היהלום.

השווי הכספי של יהלומים נקבע על פי 4 מדדי איכות עיקריים הכוללים בין היתר את משקל היהלום, צבע היהלום, ניקיון היהלום ואופן חיתוך היהלום, כאשר לכל אחד מהמדדים קיימת השפעה ניכרת על שווי היהלום, וכפועל יוצא מכך, על שווי הטבעת אותה אתם רוכשים. בשלב זה חשוב לציין שמדדי האיכות להערכת שווי יהלום מתייחסים אך ורק ליהלומים טבעיים ולא לסוגים שונים של יהלומי מעבדה המשווקים מלכתחילה במחירים נמוכים באופן משמעותי מיהלומים טבעיים.

מה חשוב לדעת על משקל היהלום?

משקל יהלום טבעי נמדד ב- Carat, כאשר כל יחידת Carat יהלום היא שוות ערך למשקל של 0.2 גרם, לפיכך, טבעת יהלום 1 קראט מעידה למעשה על יהלום במשקל של 0.2 ואילו טבעת יהלום 2 קראט מעידה על משקל יהלום במשקל של 0.4 גרם. חשוב לציין שמשקל זה מתייחס אך ורק למשקל היהלום והוא לא כולל את משקל הטבעת שנמדד גם בקראט אך רשום כך Karat. באופן טבעי, ככל שמשקל היהלום הוא גדול יותר כך שוויו הכספי הוא גבוה יותר.

כיצד נדע להעריך את ערכו של יהלום בטבעת?

מה חשוב לדעת על צבע היהלום?

יהלומים טבעיים vמשווקים כיום בישראל, מגיעים בשלל גוונים החל מD ועד Z כאשר מה שמייחד ומבדל אותם זה מזה היא דרגת הגוון של היהלום. לגוון היהלום יש השפעה ניכרת על הערך הכספי של היהלום, וככל שדרגת הגוון גבוהה יותר כך הערך הכספי של היהלום עולה. בשלב זה חשוב לציין שקיימים עשרות סוגים שונים של גווני יהלום, החל מגוון צהוב, חום, צהבהב קל, מה שנחשב לפחות איכותי. ככל שהיהלום חסר גוון ובעל צבע ״שקוף״ כך יהיה בעל ערך כספי גבוה יותר. יהלומים יכולים להגיע בצבעים מה שנקרא בשפה המקצועית ״פנסי״ יהלומים אלה יקרים אף יותר מיהלומים לבנים ומגיעים בצבעים שונים.

מה חשוב לדעת על ניקיון היהלום ?

ביהלומים המגיעים מעומק האדמה וגם ביהלומי מעבדה מופיעים פגמים שונים הנקראים תכלילים. פגמים אלה משפיעים על רמת הניקיון של היהלום, מה שמשפיע בצורה ישירה על השווי הכספי של היהלום. מחירו של היהלום נאמד בין היתר בהתאם להיקף הפגמים הפנימיים והחיצוניים המופיעים על גביו. ככל שמופיעים יותר פגמים ביהלום, כך ערכו הכספי יורד. ככל שהיהלום חסר פגמים או בעל פגמים קלים כך ערכו הכספי גבוה יותר.

מה חשוב לדעת על אופן חיתוך היהלום?

המדד הרביעי המשפיע על שווי היהלום מתייחס לאופן חיתוך היהלום, מדד זה הוא החשוב ביותר! יופיים של יהלומים לא נמדד רק באמצעות צבעם, או נקיונם. ליטוש היהלום הינו הדבר החשוב ביותר ואופן החיתוך יקבע האם היהלום ינצנץ וכמה ינצנצץ. מלבד זאת, אופן החיתוך משפיע בין היתר על משקל היהלום. עבודת ליטוש נכונה תיצור יהלום סימטרי ומנצנץ בעל המשקל המקסימלי.

את אופן החיתוך נהוג לסווג ל-4 דרגות חיתוך שונות וככל שמדובר בחיתוך באיכות נמוכה יותר כך ערכו של היהלום פוחת ולהפך. אנו ממליצים לכם לעולם לא לרכוש יהלום בעל עבודת חיתוך לא טובה, אם ברצונכם לקבל יהלום מנצנץ שימו לב לעובדה זאת ושקלו אותה ברצינות בעת הרכישה.

בנוסף ל- 4 מדדי האיכות המופיעים לעיל, שווי יהלום הנמצא בתוך טבעת יהלום קלאסית או כל טבעת יהלום אחרת, נקבע בהתאם לאופן ליטוש היהלום, רמת הסימטריה של היהלום, עומק היהלום, עוביו ורמת ההשתקפות של צבע היהלום (גם במקרים בהם מדובר ביהלומים נטולי צבע לחלוטין).

לא רוכשים טבעת יהלום ללא תעודה גמולוגית

           יהלומים עם תעודה גמולוגית CGL

במידה וגם אתם רוכשים טבעות אירוסין משובצי יהלומים או כל טבעת יהלום זהב לבן או זהב צהוב, אנו ממליצים לכם לא לבצע את הרכישה ללא קבלת תעודה גמולוגית בה מופיע פירוט מלא על מאפייני היהלום בהתאם לכל אחד מ-4 מדדי האיכות המופיעים לעיל.

 

במידה ותרצו לבצע השוואת מחירים חכמה אנו ממליצים לכם לגשת ולראות את היהלומים במו עינכם. במידה ותרצו להשוות לדוגמה בין יהלום 1 קראט מעסק א׳ ליהלום 1 קראט מעסק ב׳, יש להשוות בין סוג היהלום שאותו מציעים לכם (יהלום טבעי/ יהלום טבעי משודרג/מטופל/ יהלום מעבדה CVD/HP) לאחר מכן יהיה עליכם להשוות בין הנתונים של היהלום אותו הציעו לכם.

שימו לב: כשאתם משווים יהלומים בין עסקים עליכם לדעת עם איזה תעודה גמולוגית מגיע היהלום אותו הציעו לכם, הסיבה לכך היא שישנם מעבדות מחמירות יותר ומחמירות פחות ולכן איכות היהלום אותו מציעים לכם לא תהיה זהה ולא תוכלו לדעת האם אתם משלמים על יהלום איכותי יותר או איכותי פחות.

זו הסיבה העיקרית מדוע עליכם לראות את היהלום בעיניכם לפני רכישתו וכמובן לא פחות חשוב לקנות ממקום מהימן ובעל מוניטין שיתן לכם את השקט והביטחון.

מאמרים נוספים

שנקבע לקפה?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן