טבעות אירוסין ותכשיטים שאהבתי באתר אלכסיס יהלומים
התקשרו 055-5693925
אלכסיס יהלומים חנות תכשיטים מעוצבים בוואצאפ
קטלוג טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

מידע מקצועי

איך לדעת האם התכשיט שלי מזהב או לא?

איך לדעת האם התכשיט שלי מזהב או לא?

רוצים לדעת האם התכשיט שלכם עשוי מזהב טהור? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים אשר יסייעו גם לכם לברר האם התכשיט עשוי מזהב או שהוא מצופה זהב.

תכשיט זהב, בין אם מדובר בסוג כזה או אחר של טבעת אירוסין זהב צהוב או בסוג כזה או אחר של טבעת אירוסין זהב לבן או כל סוג אחר של תכשיט זהב צהוב/לבן, הוא תכשיט ששוויו הכספי נאמד בהתאם לשיעורי הקראט של הזהב בו נעשה שימוש לצורך ייצורו. בשלב זה חשוב לציין שכל יחידת קראט אחת של זהב היא שוות ערך ל-4.2% זהב טהור, ולכן, כאשר מדברים על תכשיטי זהב 24 קראט מדברים למעשה על תכשיטים המכילים 99.9% זהב טהור. יחד עם זאת, חשוב לציין שזהב בשיעור של 24 קראט אינו מותאם במיוחד לייצור תכשיטים מכיוון שהוא רך מדי, ולכן, מרבית היצרניות בתעשיית התכשיטים עושים שימוש בזהב בשיעור של 14, 18 או 22 קראט לצורך ייצור התכשיטים השונים מזהב.

מה ההבדל בין תכשיטי זהב אמיתי לתכשיטים מצופים בזהב?

ההבדל העיקרי בין תכשיטים המיוצרים מזהב טהור לבין תכשיטים מצופים בזהב, בא לידי ביטוי בהרכב המתכות שלהם (סגסוגת), כאשר תכשיטים המיוצרים מזהב טהור הם תכשיטים המיוצרים במלואם מסגסוגת הכוללת זהב טהור באחוזים מסוימים, ומנגד, תכשיטים המצופים בזהב הם תכשיטים המיוצרים ממתכות שונות שאינן זהב והם בסך הכול מצופים בשכבת זהב בעוביים שונים. למראית עין, תתקשו לזהות את ההבדלים בין תכשיטי זהב המיוצרים מזהב טהור לבין תכשיטים המיוצרים ממתכות שאינן זהב והם בסך הכול מצופים בשכבת זהב בעוביים כאלו ואחרים, ולכן, חשוב להתייחס למספר פרמטרים היכולים להעיד על כך שהתכשיט שלכם מיוצר מזהב טהור.

טבעות אירוסין זהב צהוב

רכישת תכשיטי זהב – מה חשוב לבדוק?

כאשר רוכשים תכשיטי זהב חשוב ומומלץ בראש ובראשונה לבדוק את שיעורי הקראט של התכשיט, ואין זה משנה אם אתם רוכשים טבעת אירוסין זהב או כל סוג אחר של תכשיט זהב. מעבר לכך, חשוב לוודא שמדובר בתכשיטי זהב מסומנים אשר נבדקו על ידי גורם מוסמך. סימון התכשיט מהווה למעשה אינדיקציה לשיעורי הזהב של התכשיט והתבוננות על הסימן המופיע על גבי התכשיט היא הדרך המהירה והיעילה ביותר לדעת האם מדובר בתכשיט אשר יוצר מזהב טהור או בתכשיט בציפוי זהב. בדרך כלל בתכשיט מצופה זהב תופיע החותמת GP (GOLD PLATED).

דרכים מעשיות לדעת האם התכשיט שלכם מזהב או לא

אחת מהדברים היעילות ביותר לבירור תכולת הזהב בתכשיט העומד לרשותכם היא במסגרת בדיקת חומצה אותה מומלץ לבצע על ידי תכשיטן מנוסה ומקצועי. במהלך הבדיקה, שופכים מעט חומצה על גבי אזור מסוים של התכשיט ובוחנים האם חלים שינויים בגוון שיכולים להעיד על סוג המתכות מהן יוצר התכשיט מלכתחילה.

דרך נוספת לבירור הנושא יכולה להיעשות במסגרת גירוד של אזור מסוים מהתכשיט, כאשר גירוד הציפוי יכול לחשוף את המתכת הבסיסית ממנה יוצר התכשיט ובמידה ומדובר בתכשיט בציפוי זהב, גירוד הציפוי יחשוף את המתכת שמתחת לציפוי. דרך נוספת היא לעשות שימוש במגנט על מנת לבדוק האם קיימת משיכה מגנטית בין התכשיט לבין המגנט. מכיוון שזהב אינו מגנטי הוא אינו אמור להיצמד לשטח המגנט. יחד עם זאת, בדיקה זו אינה וודאית לחלוטין מכיוון שגם ציפוי הזהב אינו אמור להימשך למגנט.

מאמרים נוספים

שנקבע לקפה?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן