טבעות אירוסין ותכשיטים שאהבתי באתר אלכסיס יהלומים
התקשרו 055-5693925
אלכסיס יהלומים חנות תכשיטים מעוצבים בוואצאפ
קטלוג טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

מידע מקצועי

יהלום מטופל/משודרג - המדריך המלא

יהלום מטופל/משודרג – המדריך המלא

מה הם יהלומים מטופלים / משודרגים? מהו התהליך של טיפול / שדרוג ביהלומים ומה חשוב לדעת כאשר רוכשים טבעת אירוסין משובצת יהלום מטופל / משודרג? על כך ועוד במדריך שלפניכם.

שוויו הכספי של כל יהלום טבעי נקבע בהתאם לארבעה מדדים עיקריים: משקל (CARAT), צבע (COLOR), ניקיון (CLARITY) ו-חיתוך (CUT), כאשר כל מהם משפיע במידה ניכרת על איכות היהלום. במקביל, חשוב לציין שבכל יהלום טבעי, על אף היותו האבן החזקה ביותר, עשויים להופיע אי- אילו פגמים שנוצרו בבטן האדמה בתהליך היווצרות היהלום כגון: סדקים, שברים, נקודות שחורות, קווים שחורים, בועות וכדומה. את סוגי הפגמים השונים המופיעים ביהלומים, נהוג לסווג לפי ההגדלה של מיקרוסקופ הנחוצה על מנת לראותם, כאשר ביהלום קיימים פגמים פנימיים קטנים עד קטנים מאוד לצד פגמים חיצוניים קטנים, קטנים מאוד ועד גדולים.

אם כך, מהו יהלום מטופל / משודרג?

בפתח הדברים נציין את העבודה שיהלום מטופל / משודרג הוא יהלום טבעי לכל דבר ועניין, ובדומה לכל יהלום טבעי אחר, גם היהלום המטופל / משודרג נכרה במכרה יהלומים ונוצר בטבע. יחד עם זאת, במידה וקיימים אי – אילו פגמים ביהלום, ניתן לשפר את רמת הניקיון שלהם באמצעות תהליך מלאכותי באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, ובמקרים אלו, מדובר ביהלומים מטופלים / יהלומים משודרגים. בשלב זה חשוב לציין שלא כל יהלום טבעי ניתן לשדרוג ורק 20% מהיהלומים ניתנים לטיפול / שדרוג. רק במקרים בהם קיים צורך לשיפור רמת הניקיון, מתבצע הליך של שדרוג ביהלום באמצעות טכנולוגיות חדישות ומתקדמות.

מתי נדרש טיפול / שדרוג ביהלומים?

טיפול / שדרוג ביהלומים מתבצע כאשר היהלום מאפשר זאת, כפי שציינו מקודם רק 20% מהיהלומים הטבעיים ניתנים לטיפול או שדרוג רמת הניקיון והצבע שלהם. ביהלומים טבעיים בהם רמת הניקיון נמוכה, ניתן לשפר את רמת הניקיון של היהלומים ובכך להשביח את נראותם וערכם, כלומר במידה ורכשתם יהלום שעבר טיפול / שדרוג הסכום שתשלמו עבורו הוא עבור הפרמטרים הנמוכים שהיו לו לפני ולא על הפרטרים שכרגע מאפיינים אותו, היתרון בכך הוא שתשלמו סכום נמוך עבור יהלום שנראה מעולה ובעל נתונים משופרים. במידה והייתם רוכשים את אותו היהלום עם אותם הפרטרים שקיבל לאחר הטיפול / שדרוג הייתם משלמים כ30% אחוז יותר על היהלום.

מה כולל תהליך הטיפול / שדרוג?

תהליך הטיפול / שדרוג ביהלומים כולל ניקוי של הפגמים הפנימיים המופיעים ביהלום, וזאת באמצעות הרתחת היהלום במים ושטיפה מאסיבית. לאחר מכן, דואגים למלא את הפגמים השונים המופיעים על גבי היהלום באמצעות חומר מיוחד הזהה למאפיינים האופטיים המצויים בכל יהלום טבעי. חשוב לציין שכמות החומר למילוי היא מזערית והיא אינה משפיעה כלל על משקל האבן.

טיפול / שדרוג ביהלומים – יתרונות מול חסרונות

טיפול / שדרוג ביהלומים מוזיל באופן משמעותי את ההוצאה הכספית שלכם ברכישת תכשיט יהלומים טבעיים, ולכן, יהלומים משדורגים משווקים במחירים הנמוכים בכ-30 עד 40 אחוזים משוויים של היהלומים הטבעיים בעלי אותם מאפיינים. המחיר הנמוך מהווה יתרון עבור רבים מביניכם המעוניינים לרכוש כל תכשיט בו משובצים יהלומים משרשרת יהלום ועד לדגמים שונים של טבעות אירוסין יהלום משדורג / מטופל.

מנגד, ההליך במסגרתו מטופלים / משדורגים יהלומים הוא תהליך מלאכותי שבדומה לכל תהליך מלאכותי אחר, גורם לערכו של היהלום להיות נמוך יותר מיהלום טבעי שלא עבר תהליך מלאכותי, ובמידה והיהלום טופל / שודרג באמצעות חומר מילוי מיוחד ולא באמצעות לייזר, קיים סיכוי (קלוש מאוד) שבפגישה בחומרים כימיים עם היהלום, חומר המילוי האופטי יצא ותצטרכו לחדש את הטיפול / שדרוג ליהלום, מבחינת עלות זו עלות מזערית ואת היהלום תקבלו לאחר ימים ספורים משובץ בחזרה בתכשיט.

מהו יהלום מטופל

יש לכם יהלום מטופל / משודרג וקיבלתם תעודה גמולוגית?

בתחתית התעודה יופיע הכיתוב : CLARITY ENHANCED
המציין שהיהלום עבר טיפול / שדרוג.

רכישת יהלומים מטופלים / משודרגים – למי זה מומלץ?

רכישת תכשיטים בהם משובצים יהלומים מטופלים / משדורגים מיועדת לכל אילו מביניכם המעוניינים לרכוש תכשיט עם יהלום טבעי במחיר סביר ונמוך באופן משמעותי ממחירי תכשיטים משובצי יהלומים טבעיים לא מטופלים / משודרגים. ברוב המקרים, הרכישה מיועדת לאילו מביניכם המעוניינים שחשוב להם שהיהלום יראה גדול, נקי, לבן ומרשים, לאלה מכם שרוצים לקבל את הכי טוב בכמה שפחות כסף, ולאלה מכם שרוצים לשבץ יהלום גדול במרכז התכשיט כמו למשל בטבעת אירוסין.

לסיכום, יהלום מטופל / משודרג או יהלומים מטופלים / משודרגים הן אופציה מצוינת עבור כל מי שמעוניין לרכוש תכשיט יוקרתי במחיר נוח לכיס.

מאמרים נוספים

שנקבע לקפה?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן