טבעות אירוסין ותכשיטים שאהבתי באתר אלכסיס יהלומים
התקשרו 055-5693925
אלכסיס יהלומים חנות תכשיטים מעוצבים בוואצאפ
קטלוג טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

מידע מקצועי

מהי הדרך הטובה ביותר לשמור ולנקות טבעת יהלום?

מהי הדרך הטובה ביותר לשמור ולנקות טבעת יהלום?

קיבלתם או רכשתם טבעת יהלום ואתם רוצים לדעת איך לנקות אותה ולשמור על ערכה ויופייה לאורך שנים? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים בנושא.

טבעת יהלום בדומה לכל תכשיט אחר המשובץ ביהלומים, נחשבת לפריט יקר ערך גם בהיבט הכספי וגם בהיבט הרגשי, בעיקר במקרים בהן מדובר בטבעת יהלום אותה קיבלתם מאדם קרוב ויקר לליבכם. על מנת לשמור על המראה היוקרתי של טבעות יהלום ועל מנת להימנע ממצבים בהם אבן היהלום המשובצת בטבעת מאבדת מהמראה הבוהק שלה, חשוב לשמור ולתחזק את הטבעת באמצעות כל אחד מהטיפים שלפניכם.

כיצד תשמרו על מראה מבריק ונוצץ של טבעות יהלום?

על מנת לשמור על מראה מבריק ונוצץ של טבעת היהלום חשוב להימנע מסוגים שונים של תכשירי ניקוי, וביניהם, תכשירי ניקוי חומצתיים (מכל סוג), כגון: אקונומיקה, מסירי שומנים חזקים ותכשירי ניקוי על בסיס מלח לימון. הדרך היעילה והנכונה לניקוי טבעת יהלום טבעי או כל תכשיט יהלום אחר, לרבות, צמיד יהלום וכדומה, היא במסגרת השריית הטבעת במים חמים בטמפרטורה של עד 50 מעלות. השימוש בתכשירי ניקוי חומצתיים וכדומה, עשוי לפגוע בציפוי הרודיום שעל הטבעת ולגרום ליהלום לאבד מהמראה המבריק והנוצץ שלו.

 כיצד תשמרו על מראה מבריק ונוצץ של טבעות יהלום?

איך לנקות טבעת יהלום – שלב אחר שלב

השריית טבעות יהלומים סוליטר או כל סוג אחר של טבעות יהלום, מומלץ להשרות במים פושרים/חמים עד 50 מעלות למשך זמן קצר של מספר דקות בודדות (עד 7-10 דקות), ולאחר מכן לטבול את הטבעת בסבון ידיים או בנוזל כלים עדין כמו פיירי ירוק, לאחר מכן יש לשפשף את הטבעת בעדינות באמצעות מברשת שיניים בעלת סיבים רכים בלבד. פעולת השפשוף חייבת להיעשות בעדינות עד להסרת הלכלוך שהצטבר על היהלום ובכוס המחזיקה אותו, ולאחר מכן, יש לשטוף את הטבעת במים זורמים ולבסוף לייבש אותה על גבי נייר סופג.

כל כמה זמן יש לחזור על פעולת הניקוי?

ניקוי של טבעות יהלומים או כל תכשיט משובץ יהלומים אחר, מומלץ שייעשה אחת לשבוע/שבועיים, יהלומים מתלכלכים מהר מאוד ואפילו נגיעת אצבע מספיקה על מנת ליצור שכבת שומן על גבי היהלום ולגרום לו לנצנץ פחות. קרמים, ולכלוכים שונים מצטברים בכוס שמחזיקה את היהלום ויש לנקות אותה באופן תדיר על מנת לשמור על היהלום מנצנץ ומבריק. יחד עם זאת, חשוב לציין שהניקוי הבטוח ביותר הוא באמצעות נוזל סבון ידיים, שבניגוד לנוזל כלים אינו מכיל מסיר שומנים שיכול לפגוע בציפוי הרודיום של המתכת.

ניקוי יהלום טבעי באמצעות אלכוהול 90%

דרך מומלצת נוספת לניקוי וחידוש של טבעות יהלום מיוחדות או כל תכשיט משובץ יהלומים היא באמצעות השריית התכשיט באלכוהול 90%. בפעולת ניקוי זו, חשוב להקפיד על השריית הטבעת/תכשיט לפרק זמן קצר של עד 2 דקות, וזאת על מנת למנוע פגיעה של האלכוהול בציפוי הרודיום שבתכשיט. לאחר השריית הטבעת יש להוציא אותה ולייבש אותה למשך מספר דקות, לאחר מכן יש לשטוף אותה במים פושרים ולייבש בעזרת נייר סופג.

ניקוי תקופתי אצל איש מקצוע

מעבר לפעולות הניקוי המופעיות לעיל, אותן ניתן לבצע בבית אחת למספר חודשים, באמצעות מכשיר אולטרה סוניק ביתי, או באמצעות השיטות שמופיעות למעלה, רבים מהאנשים מופתעים שלאחר כחצי שנה עד שנה תכשיטים שעשויים מזהב לבן מתחילים לאבד מהברק ומהצבע הכסוף והמיוחד שהיה להן ביום שקיבלו את התכשיט, הסיבה לכך היא שציפוי הרודיום (מתכת יקרה מאוד) שמצפה כל תכשיט זהב לבן יורד עם הזמן כתוצאה של שימוש תדיר בתכשיט או במגע בחפצים שונים. כאשר יורד הציפוי, צבעו האמיתי של הזהב לבן מתחיל לצוץ וצבע זה הוא בעל גוון כסוף צהבהב. במידה ותרצו לשמור על התכשיט מבריק כמו ביום שקיבלתם אותו, מומלץ לקחת את הטבעת לאיש מקצוע אחת לשנה – שלוש, הכל תלוי במידת השימוש בתכשיט, וזאת על מנת לצבע פעולת ניקוי יסודית של הטבעת והיהלום באמצעות מכשור מתקדם מסוגו המיועד לצורך כך. תהליך זה כולל ניקוי עמוק באמעצות מכשיר אולטרה סוניק, פוליש על גבי המתכת, וכמובן טיבלה מחדש בציפוי הרודיום. באופן זה, תוכלו לשמור על התכשיט מפני ירידת הברק ומהבלאי שהצטבר לאורך זמן ולהבטיח לעצמכם שמירה על ערך הטבעת והיהלום.

מאמרים נוספים

שנקבע לקפה?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן