טבעות אירוסין ותכשיטים שאהבתי באתר אלכסיס יהלומים
התקשרו 055-5693925
אלכסיס יהלומים חנות תכשיטים מעוצבים בוואצאפ
קטלוג טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

מידע מקצועי

איך נראית טבעת יהלום לפני ליטוש ואיך אחרי?

איך נראית טבעת יהלום לפני ליטוש ואיך אחרי?

עד שהיהלום מגיע לקשט טבעות אירוסין ותכשיטי יוקרה אחרים הוא עובר דרך ולא קצרה.. אנחנו רואים את היהלום שהוא כבר מבריק עם צורה יפה ומרשימה, אבל מה שאולי רבים מאיתנו לא יודעים, זה שהיהלום מקבל את צורתו ואת נראותו בהליך ליטוש. יהלום גולמי, אינו מנצנץ וגם אין לו יכולות להחזרת אור. כך שלמעשה, הליטוש הוא לא רק זה שמקנה ליהלום את צורתו היפה והמרשימה אלא גם זה אשר מוציא את הזוהר והברק שלו החוצה (וכאמור, משפיע על יכולת החזרת האור של היהלום). ולכן, ככל שליטוש מתבצע בצורה מקצועית ואיכותית יותר, כך היהלום יהיה יותר מרשים.

כיצד מתבצע הליך ליטוש יהלומים?

חשוב להיות מודעים לעובדה שהליך ליטוש יהלומים מתבצע במספר שלבים, כאשר לכל אחד מהשלבים יש חשיבות והשפעה על התוצאה. בשלב הראשון, מתבצע תכנון ראשוני של הליך הליטוש, לצורך הליך זה נעשה שימוש בלייזר ובתוכנת מחשב ייעודית. בשלב זה מתקבלת ההחלטה כיצד נכון לבצע את הליטוש באותו היהלום. בשלב הבא, מתבצע הניסור בפועל, כאשר החיתוך מבוצע על ידי להב נחושת המצופה יהלום. בשלב שלאחר מכן, מבצעים פעולה של חיכוך 2 יהלומים זה בזה אשר ייעודה של הפעולה היא לשחוק את פינות היהלום, במטרה לקבל את התוצאה הסופית המרשימה. השלב האחרון של ליטוש היהלום הוא שלב ה"פוליש" אשר מטרתו היא לייצר ליהלום גימור אחיד, חלק ומרשים.

איך נראה טבעת יהלום לפני ליטוש ואיך אחרי

שמות יהלומים וסוגי חיתוך יהלומים

ישנם סוגי חיתוך יהלומים שונים, אשר משפיעים על סוג היהלום, על נראותו ועל שוויו – כאשר בין הבולטים שביניהם:

  •  אמרלד – יהלום זה עובר הליך הנקרא ליטוש מדרגות ומקבל צורה מלבנית. כל שטח היהלום העובר הליך ליטוש זה הינו שקוף. במרבית המקרים יהלומים אלו מגיעים בגודל אשר עולה על קראט.
  •  יהלום עגול – מדובר בחיתוך הנפוץ ביותר, כאשר יהלום זה עובר כ-57 ליטושים. החיתוך העגול גורם למעשה להגברת האור אשר יעבור דרכו.
  •  יהלום מרובע – יהלומים מרובעים עוברים הליך חיתוך המוכר בשם פרינסס – אשר משלב 2 טכניקות ליטוש, בריליאנט ומדרגות. יהלומים העוברים את הליך חיתוך זה נחשבים לנוצצים במיוחד.
  •  יהלום מרקיזה – מה שמאפיין יהלום מהסוג הזה זאת העובדה שאורכו הינו כפול מרוחבו – מה שאמור להקנות לו ברק בעוצה גבוהה במיוחד.
  •  יהלום רדיאנט – יהלום אשר מגיע בצורה מרובעת ומלבנית ועובר בין 53 לכ-70 ליטושים.
  • יהלום טיפה – יהלום בצורה אלגנטי ומרשימה, אשר נהוג לשלבה בתכשיטים יוקרתיים. בחיתוך זה היהלום עובר כ-58 ליטושים שונים.
  •  יהלום אובל – יהלום בצורה אובלית המתאימה לסוגים מסוימים של טבעות לנשים. יהלום זה עובר כ-56 ליטושים.סוגי חיתוך יהלומים שונים

סוגי יהלומים ומחירים

יש לקחת בחשבון כי ליטוש היהלום משפיע במידה רבה על שוויו. כאשר הליטוש מתבצע בצורה מקצועית ואיכותית, גם המראה הסופי שלו יהיה מרשים יותר, ובהתאמה, כך גם מחירו יהיה גבוה יותר. זאת, מהסיבה שהליטו משפיע כאמור על הפרופורציות, הסימטריה ועל רמת שיקוף האור של היהלום. יש לקחת בחשבון, כי את הליטוש נהוג לסווג לדירוגים שונים – כאשר כדאי לבדוק את אותו הדירוג לפני רכישת טבעת אירוסין יהלומים.

לסיכום, ליטוש יהלומים הוא שלב חשוב ומשמעותי שהינו בעל השפעה גם על צורת היהלום, גם על מידת הברק ויכולת החזרת האור שלו וכאמור, גם על שוויו. לכן, כשאתם בוחרים טבעת אירוסין יהלומים או כל תכשיט אחר אשר משובצים בו יהלומים, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש גם על הנושא הזה. 

מאמרים נוספים

שנקבע לקפה?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן