טבעות אירוסין ותכשיטים שאהבתי באתר אלכסיס יהלומים
התקשרו 055-5693925
אלכסיס יהלומים חנות תכשיטים מעוצבים בוואצאפ
קטלוג טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים

מידע מקצועי

איך לבחור טבעת אירוסין - המדריך המלא

איך לבחור טבעת אירוסין – המדריך המלא

ברוך הבא למדריך השלם לאיך לבחור טבעת אירוסין מושלמת לבת הזוג שלך.

אז אתה עומד להציע נישואין, אבל אתה לא בטוח בכלל מאיפה מתחילים.. מה זה בכלל זהב לבן, גמולוגיה נשמעת לך כמו מחלקה בבית חולים ויהלום פגשת רק בפלופ בשולחן הפוקר.. אתה יכול להירגע, עשינו לך סדר בבלגן. ברוך הבא למדריך השלם לאיך לבחור טבעת אירוסין מושלמת לבת הזוג שלך. במדריך זה תלמד את כל מה שצריך לדעת לפני קניית טבעת אירוסין. בחירת טבעת אירוסין הנה מבצע לא קל כלל. אתה הולך לקנות תכשיט שמסמל את האהבה שלך אליה, ואם היא תסכים להצעת הנישואין שלך, התכשיט הזה יישאר עמכם לאורך שנים ארוכות. לכן, חשוב לשים לב לפרטים רבים ולהיות מוכנים לפני שמתניעים את הרכב ונוסעים לבורסת היהלומים ומתבלבלים לחלוטין. כאשר מגוון האפשרויות והאיכויות השונות כל כך גדול כדאי ללמוד על ההבדלים בין המוצרים השונים וגם בין החנויות השונות מראש ובכך להבטיח:

  • קניה איכותית מחבר בורסה
  • חסכון כספי
  • אחריות
  • שקט נפשי
  • בחירה מוצלחת ומתאימה בול.

איך אדע איזו טבעת אירוסין היא רוצה?

צריך לזכור שהטבעת היא בשבילה, זה התכשיט המיוחד והיפה ביותר שיהיה לה והוא ילווה אותה במהלך כל חייה. לכן, חשוב לדעת מה הטעם שלה בטבעות. כן, יש דבר כזה טעם וסגנון מועדף בטבעות. האם היא אוהבת זהב צהוב או לבן, האם היא אוהבת טבעות רחבות ובולטות או דקות ועדינות? האם היא מתלהבת מיהלום גדול ומכובד או מטבעת משובצת במלא יהלומים קטנים? יהלום מרובע או יהלום עגול? יהלום בולט או שטוח?

עכשיו נשאלת השאלה איך יודעים מה היא רוצה. אז קודם כל מומלץ להסתכל על הידיים שלה ועל כל התכשיטים שהיא עונדת, יכול להיות שתשים לב לדפוס כלשהו מאוד מובהק ואז קל יותר לבחור. למשל, אם כל התכשיטים מזהב בצבע צהוב. או לחילופין אם על מרבית הטבעות שלה יש אבן גדולה. עוד אפשרות היא להקשיב לה כאשר היא מתלהבת מטבעות או מתכשיטים בכלל, על חברות או בחלונות ראווה. יכול להיות שהטעם שלה מאוד מגוון ואז זה לא כל כך יעזור וכנראה שתידרש עזרה מחברה טובה או קרובת משפחה. לשאול את החברה הטובה שלה איזה סוג טבעות היא אוהבת והאם יש לה טעם מסוים באבני חן או יהלומים זה הפתרון הפשוט ביותר אך גם המסוכן יותר אם חשוב שהצעת הנישואין תישאר בסוד. במקרה שעדיין לא ברור מה היא רוצה, יש שיאמרו שכדאי פשוט לשאול אותה, אבל זה קצת יהרוס את ההפתעה.

איך אדע איזו טבעת אירוסין היא רוצה

איך אדע מהי מידת האצבע שלה?

בחירת טבעת אירוסין כרוכה בהרבה בחירות ולבטים וכן בהוצאה כספית לא קטנה. חבל אם בסופו של דבר הכל יהיה מוצלח, הטבעת תהיה הצלחה גדולה ותתקבל בשמחה, אלא שאז… היא לא תעלה לה על האצבע. זאת תהיה אכזבה ומבוכה גדולה וגרוע מכך, לא תמיד ניתן להתאים את גודל הטבעת לאחר שיבוץ האבנים. הדרך הטובה ביותר לדעת את מידת האצבע היא לקחת טבעת שלה, כזאת שהיא עונדת על האצבע המתאימה, ולהביא אותה איתך לחנות בעת ההזמנה. גם כאן ניתן להיעזר בחברה הטובה שתבקש להשאיל ממנה טבעת ואם יש אפשרות עדיף אפילו לקחת יותר מטבעת אחת. בחנות יש כלים למדוד את מידת הטבעת המדויקת וליצור לה טבעת בגודל מושלם. רצוי לקנות טבעת שקצת יותר גדולה מהמידה של האצבע כי אצבעות נוטות להתנפח מעט ולהשתנות בעונות שונות ובמרוצת השנים.

איך אדע באיזה צבע תהיה הטבעת?

טבעות אירוסין מגיעות בדרך כלל בשלושה צבעי זהב:

זהב צהוב, זהב לבן (כסוף) וזהב ורוד המכונה גם זהב אדום או רוז גולד.

בעשר שנים האחרונות מרבית הנשים עונדות זהב לבן (כסוף) אך בשביל לדעת מהו הצבע הנכון עבורה, שים לב לשאר התכשיטים שהיא עונדת.

האם התכשיטים בזהב צהוב? או בצבע זהב אחר? התשובה לכך תתן לך את התשובה לצבע הטבעת שהיא רוצה.

איך אדע מהי מידת האצבע שלה

ישנן סוגי זהב שונים לבחירה:

ישנם שלושה סוגי זהב בעולם: זהב צהוב, זהב לבן וזהב ורוד המכונה גם זהב אדום או רוז גולד. כולם יוקרתיים באותה המידה אך שונים ביתרונות ובשימושים ובעיקר בטעם של העונדת אותן.

זהב וורוד משמש לאבני חן בצבעים שונים ולטבעות מעוצבות אך לרוב אינו משמש לטבעות אירוסין. זהב לבן הוא יפה ומלכותי ומזכיר בצבע פלטינה מטאלית. היתרון העיקרי של הזהב הלבן הוא שמדובר בטבעת שגורמת ליהלום להיראות לבן יותר, נקי יותר ואפילו גדול ובולט יותר. טבעת זו מחמיאה מאוד ליהלום ובשנים האחרונות מרבית מהנשים מעדיפות תכשיטים בזהב לבן.
אנו אישית חושבים שזהב צהוב הוא מיוחד יותר בשל צבעו היחודי שאינו דומה למתכות אחרות כמו שזהב לבן דומה לכסף וכן איכות היהלום נראית בבירור לעין.

זהב טהור – 14, 18, 24 קראט?

100% זהב זה בעצם 24 קראט (Karat). מדוע? כי קל יותר לחלק את זה והחליטו על זה לפני אלפי שנים ומאז זה הסימון המוסכם.

זהב טהור הוא רך מדי ולא ניתן להכין ממנו תכשיטים, לכן ברוב המקרים תמצאו  זהב של 14 ו-18 קראט או מתכת אחרת בשם פלטיניום.

איזה סגנון טבעת אירוסין ניתן לבחור?

לטבעות אירוסין יש יכולות להיות צורות ועיצובים שונים אך הדגמים הקלאסיים הם טבעת סוליטר, טבעת פאווה, טבעת טוויסט וטבעת היילו.

טבעת סוליטר הינה הדגם בו היהלום יושב לבד בתוך כתר מעל חישוק הטבעת עצמו. טבעת פאווה היא טבעת קלאסית המשובצת יהלומים קטנים בצדדים ויהלום גדול יותר במרכז.

טבעת טוויסט הינה דגם פופלארי במיוחד בשנים האחרונות ויש בו יותר זרימה, היהלום בדרך כלל יושב כחלק מהטוויסט של חישוק הטבעת.

בטבעת היילו מדובר בטבעת עם ביהלום או אבן חן אחת המוקפת בהילה של יהלומים קטנים יותר, מה שנותן את התחושה שמדובר ביהלום גדול יותר ממה שהוא באמת.

ישנם גם עיצובים מיוחדים יותר ויוקרתיים יותר עם שלל עיטורים מינייטוריים. כל אופציה היא יפה בפני עצמה ומה שקובע בסופו של דבר זה הטעם שלה.

איך אדע באיזה צבע יהלום לבחור?

יהלומים מגיעים ברמות שונות של שקיפות וכן במגוון צבעים. הצהוב הוא הנפוץ מבין הצבעוניים והאדום הוא הנדיר והיקר ביותר, ביחס של בערך אחד למליון. מרבית היהלומים הם שקופים צהבהבים, מתוכם האיכותיים ביותר הם חסרי הצבע לחלוטין. החלוקה מסומנת באותיות אנגליות:

  • חסרי צבע – D-F – ליהלומים אלו אין צבע כלל ואיכותם משתנה על פי רמת הצלילות.
  • כמעט חסרי צבע – G-I – ביהלומים אלו ניתן להבחין בצבע קל בעיקר במבט צדדי, כאשר מביטים מלמעלה על האבן, קשה מאוד להבחין בצבע.
  • צבע קל – J-L – יהלומים עם צהבהבות קלה אשר ניתנת להבחנה כאשר מביטים מכל כיוון.
  • צבע חזק – M-Z – יהלומים עם צבע ברור אשר אינם נחשבים איכותיים דיים לטבעות אירוסין.

*אנו ממליצים קודם כל להגדיר תקציב, לדעת איזה צבע טבעת אתם מתכננים לרכוש, ולהבין שכאשר עולים בדרגת הצבע היהלום מתייקר בהתאם.

איך אדע איזו רמת ניקיון לבחור?

מדד איכות הניקיון מתייחס לכמות הפגמים וסוגם. כן גם ליהלום יש פגמים. אותם פגמים יכולים להיות שברים, עיקומים, בועות, כתמים שחורים, סדקים וקבוצות של נקודות. המדד נקבע על פי ההגדלה הנחוצה על מנת לראות את הפגמים.

יהלומים מושלמים, נטולי פגמים פנימיים לחלוטין, מסומנים בסימון IF ונדירים כל כך עד כדי שאינם נסחרים בשוק היהלומים העולמי.

לשאר היהלומים רמות שונות של פגמים והם מסומנים באופן הבא: יהלומים בקבוצות VS וכן SI מאוד פופולאריים בעולם התכשיטים, אבנים עם דירוג VS נחשבות ברמת נקיון גבוהה ומאוד מבוקשות עבור טבעות אירוסין. יהלומים בקבוצת VVS הינם יוקרתיים מאוד ואבנים בקראט גבוה בקבוצה זו אינן נפוצות.

מרבית האוכלוסיה רוכשים יהלומים בדרגת SI לVS.

*אנו ממליצים קודם כל להגדיר תקציב, ולהבין שכאשר עולים בדרגת הניקיון היהלום מתייקר בהתאם.

איך אדע לבחור את החיתוך הנכון?

לחיתוך יש חשיבות מכרעת באיכות היהלום והוא בא על חשבון משקל היהלום. חיתוך בזוית חדה למשל הוא איכותי יותר אבל מוריד יותר ממשקל היהלום בעת החיתוך.

יהלומנים מקצועיים יבצעו את החיתוך באופן אופטימלי מבחינת מדדי קוטר האבן, משקלה וגודל המשטחים השונים.

חפשו יהלומים שלהם איכות עבודה Very good לExcelent

תעודה גמולוגית, מה זה בכלל?

תעודה גמולוגית מפרטת את המדדים השונים של היהלום וכך מבטיחה שבעל מקצוע מוסמך בחן את האבן ואישר שהמדדים השונים הינם מדוייקים כפי שמציגם מוכר היהלומים. זוהי תעודת זהות אמינה המאפשרת לקבוע את ערכו של היהלום בהווה ובעתיד. אמנם אין זו חובה לקנות יהלום רק עם תעודה גמולוגית, אך התעודה מבטיחה שהיהלום שברשותכם הוא אכן בעל התכונות המובטחות. אם אתם קונים בבית עסק עם מוניטין עסקי אמין ניתן במקום תעודה גמולוגית בכל רכישה של יהלום.

האם שווה לעשות ביטוח לטבעת אירוסין?

ביטוח תכולת דירה רגיל מכסה באופן חלקי מאוד מקרים של אובדן או נזק לתכשיטים. הביטוח מכסה את כלל התכשיטים בלא יותר מעשרה אחוזים מסכום ביטוח התכולה, ולא יותר משני אחוזים מסכום ביטוח התכולה, לתכשיט בודד. הכיסוי תופס רק במידה והנזק התרחש כאשר התכשיט נמצא בתוך הבית, ורק כאשר הסיבה לנזק היא אחת מתוך מספר סיבות מסוימות וביניהן אש, פריצה וגניבה. ניתן לעשות ביטוח אשר תופס עבור נזק מכל סיבה שהיא, שנקרא "כל הסיכונים" וגם סכום הפיצוי גדול יותר. בהתאם לכיסוי הרחב יותר, גם מחיר הפרמיה גבוה יותר. ניתן לעשות ביטוח ספציפי לטבעת אשר יכיל מידע לגבי הערכת השווי שלה ואשר יכסה כל נזק ואבדן, בארץ וכן בחוץ לארץ.

לסיכום:

על מנת להימנע מבלבול וקושי בבחירת הטבעת האידאלית, מומלץ להגיע למשרדינו עם ידע בסיסי לגבי יהלומים, עם תקציב כספי ועם מספר אפשרויות מצומצם של סגנונות של טבעות שנבחרו מראש,

באלכסיס אתם זוכים לבחור את היהלום בעצמכם, מגיעים לפגישת ייעוץ ובה עוברים הדרכה מקצועית שבמהלכה תוכלו לבחון יהלומים בעצמכם, תוכלו להבין מה זה אומר צבע יהלום, ניקיון יהלום, משקל יהלום ואיך בוחרים נכון.

טבעת אירוסין קונים פעם אחת בחיים (בדרך כלל) אז אל תהססו וקבעו פגישת ייעוץ עוד היום.

טבעות אירוסין הנמכרות ביותר

 

טבעת אירוסין דגם "שיין"
טבעת אירוסין דגם "שיין"
טבעת אירוסין דגם "אלינור"
טבעת אירוסין דגם "אלינור"
טבעות אירוסין דגם "נורה"
                   טבעות אירוסין דגם "נורה"
טבעת אירוסין דגם "ויקטוריה"
טבעת אירוסין דגם "ויקטוריה"

מאמרים נוספים

שנקבע לקפה?

צרו איתנו קשר

    דילוג לתוכן